Zasady epidemiczne przeprowadzania egzaminów stacjonarnych w budynku Centrum Innowacyjnych Technik Kształcenia przy ulicy Parkowej 2
INFORMACJE DLA STUDENTÓW
2. Na egzamin należy stawić się około 30 minut wcześniej. Nie ma możliwości wpuszczenia studentów na egzamin po jego rozpoczęciu.
3. Studenci oczekują na egzamin przed budynkiem z zachowaniem dystansu społecznego.
4. W budynku obowiązuje zasada zakrywania ust i nosa.
5. Po wejściu do budynku należy zdezynfekować ręce.
6. W budynku dla studentów dostępne są tylko wiatrołap, hol główny, sale egzaminacyjne oraz toalety znajdujące się za holem głównym.
7. Przed wejściem do Sali egzaminacyjnej należy zdezynfekować ręce.
8. Obowiązuje strój: długi rękaw oraz długie spodnie, długa spódnica lub sukienka (ciało nie powinno mieć styczności z blatem biurka oraz krzesłem).
9. Wszystkie rzeczy osobiste należy umieścić w szafce.
10. Do sali nie można zabrać żadnych rzeczy osobistych.
11. Bezwzględnie, zarówno przed budynkiem, jak również wewnątrz należy zachować dystans społeczny.
12. W przypadku złego samopoczucia podczas egzaminu należy to natychmiast zgłosić pracownikowi CITK lub Egzaminatorowi.
13. Przy egzaminie, który odbywa się w dwóch turach wejście o budynku CITK przy ulicy Parkowej odbywa się tylnym wejściem.
Przed rozpoczęciem pisania testu/egzaminu organizowanego stacjonarnie, każdy student jest zobowiązany do wypełnienia oświadczenia o stanie zdrowia.
Basic safety rules on stationary test (CITK)
2. You should be there about 30 minutes before the exam. Students cannot be admitted to the exam once it has started.
3. Students await the exam in front of the building; social distance should be kept.
4. You have to cover your mouth and nose in the building.
5. You should disinfect your hands immediately after entering the building.
6. Only the vestibule, main hall, examination rooms and toilets behind the main hall are available for the students.
7. You should disinfect your hands, before entering the examination room.
8. Dress code required: long sleeves and long pants, long skirt or dress (the body should not come into contact with the desk top and the chair).
9. All personal belongings must be placed in the locker.
10. You cannot take any personal belongings into the room.
11. Social distance must be kept inside and in front of the building.
12. If you feel unwell during the exam, you should immediately report it to the CITK employee or the Examiner.
13. During the exam, which takes place in two rounds, the entrance to the CITK building at 2 Parkowa Street is through the back entrance.
Moreover, before the test/examination organized at CITK student is obliged to complete the statement regarding his/her current health condition.
Regulamin Egzaminów Testowych na Uniwersytecie Medycznym im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
Regulamin Egzaminów Testowych na Uniwersytecie Medycznym im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu - Zarządzenie nr 159/21 Rektora UMP im. K.Marcinkowskiego w Poznaniu z dnia 21 grudnia 2021 roku.
a. elektronicznej, za pośrednictwem platformy OpenOLAT, z wykorzystaniem zasobów Centrum Innowacyjnych Technik Kształcenia (CITK); szczegółowe zasady przeprowadzania egzaminów testowych w formie elektronicznej określa załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. b. papierowej, metodą tradycyjną, z wykorzystaniem zasobów indywidualnych jednostki.
2. Formę, czas trwania i zasady oceniania ustala Egzaminator zgodnie z Regulaminem Studiów. 3. Zakres każdego egzaminu powinien zostać opracowany w spójności z brzmieniem efektów uczenia się (EU), przewidzianych do weryfikacji dla tej formy oceny (zgodnie z treścią sylabusa). 4. Koordynator egzaminu jest zobowiązany zweryfikować spójność pomiędzy treścią pytań testowych a EU i udokumentować ją przez:a. przypisanie każdemu z pytań właściwego EU lub b. opracowanie matrycy egzaminu przy wsparciu metodycznym Centrum Innowacyjnych Technik Kształcenia.
a. 1 miesiąc przed uzgodnioną datą egzaminu, w przypadku tzw. „pierwszych terminów”, b. 2 tygodnie, w przypadku terminów poprawkowych.
2. Zapisy na tzw. „pierwsze terminy” egzaminów rozpoczynają się nie później niż 1 miesiąc przed planowanym egzaminem i kończą 14 dni kalendarzowych przed terminem egzaminu. CITK odpowiada za zamieszczenie terminarza zapisów w kalendarzu SOLAT. 3. Zapisy na terminy poprawkowe rozpoczynają się i kończą nie później niż odpowiednio 14 i 7 dni kalendarzowych przed planowanym egzaminem. 4. Każdy student ma prawo zapisać się na jeden z podanych „pierwszych terminów”, 5. Zapisanie się na egzamin poprawkowy w ramach tzw. „pierwszych terminów”, jest możliwe:a. w przypadku otrzymania decyzji o ocenie negatywnej uzyskanej we wcześniejszym podejściu, b. wyłącznie za zgodą Egzaminatora, c. pod warunkiem istnienia wolnych miejsc, d. nie wcześniej niż 2 tygodnie po rozpoczęciu zapisów, o których mowa w ust. 2, e. nie później niż 7 dni kalendarzowych przed terminem egzaminu, przy czym przesłanki wymienione w pkt. a – e winny być spełnione łącznie.
6. W uzasadnionych przypadkach, zastrzega się prawo skrócenia terminów opisanych w ust. 2-3 i 5, po uzyskaniu zgody właściwego Dziekana, a informacja ta przekazywana jest bezzwłocznie studentom. 7. Dopuszcza się sytuację, w której jeden tzw. „pierwszy termin” egzaminu z danego przedmiotu odbywa się przed zakończeniem przez wszystkie grupy studenckie zajęć realizowanych w ramach tego przedmiotu. Przeprowadzenie egzaminu w tym czasie jest możliwe wyłącznie pod warunkiem udzielenia pisemnej zgody na powyższe przez wszystkich Starostów Grup wchodzących w skład Rady Roku. 8. Zmiana zadeklarowanego wcześniej przez studenta terminu egzaminu jest możliwa wyłącznie w czasie trwania zapisów.a. pytanie anulowane – każdy ze zdających otrzymuje 0 pkt za anulowane pytanie, całkowita liczba pytań ulega zmniejszeniu o liczbę pytań anulowanych, z zastrzeżeniem, że próg procentowy egzaminu pozostaje bez zmian; b. uznana dodatkowa prawidłowa odpowiedź – studenci, którzy udzielili odpowiedzi poprawnej, jednak nie oznaczonej pierwotnie w kluczu, otrzymują dodatkowy punkt.
5. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia zgłoszenia, punktacja uzyskana przez wszystkich studentów zostaje ponownie przeliczona w ciągu 2 dni roboczych od daty rozpatrzenia zgłoszenia oraz podana do wiadomości studentów z zachowaniem terminu, o którym mowa w § 11 ust. 2.Procedury egzaminowania elektronicznego na platformie OpenOLAT na Uniwersytecie Medycznym im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
Procedury egzaminowania elektronicznego na platformie OpenOLAT - Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 159/21 Rektora UMP im. K.Marcinkowskiego w Poznaniu z dnia 21 grudnia 2021 roku.
a. 10% studentów lub b. 10 osób
uprawionych do danego terminu. Wyjątek stanowią sytuacje, w których łączna liczba osób, które nie zaliczyły egzaminu z przedmiotu, jest mniejsza niż w/w lub gdy w pozostałych terminach nie ma dostępnych miejsc.a. Dużą, wyposażoną w 114 stanowisk (maksymalnie 108 miejsc egzaminacyjnych oraz 6 stanowisk awaryjnych) oraz b. Małą, wyposażoną w 35 stanowisk (maksymalnie 32 miejsca egzaminacyjne oraz 3 stanowiska awaryjne).
2. Liczba stanowisk w poszczególnych salach może ulec zmianie. Aktualna informacja o liczbie miejsc egzaminacyjnych jest dostępna na stronie internetowej CITK. 3. W przypadku, gdy zmiana liczby miejsc wiąże się z uniemożliwieniem udziału w egzaminie wszystkim osobom wcześniej zapisanym, studenci, którzy dokonali zapisu jako ostatni są zobowiązani dokonać zmiany terminu. Studenci Ci zostają niezwłocznie poinformowani przez CITK o zaistniałej sytuacji oraz posiadają prawo pierwszeństwa wyboru kolejnego terminu. 4. Rezerwacji sali na egzamin dokonuje Egzaminator poprzez dostarczenie karty rezerwacji, której wzór jest do pobrania na stronie citk2.ump.edu.pl, osobiście lub drogą mailową, na adres: rezerwacjecitk@ump.edu.pl, najpóźniej na 7 dni robocze przed planowanym egzaminem. W wyjątkowych sytuacjach, za zgodą Kierownika CITK, termin ten może ulec skróceniu. 5. Rezerwację uważa się za ważną po potwierdzeniu jej dokonania przez CITK. 6. Stan rezerwacji sal jest dostępny w Kalendarzu Rezerwacji dostępnym na stronie internetowej CITK. 7. CITK zastrzega sobie możliwość łączenia egzaminów/testów w przypadku małej liczby osób uczestniczących, po uprzednim poinformowaniu Egzaminatora pod warunkiem zachowania terminów, o których mowa w § 6 ust. 1-3 i 6 Regulaminu Egzaminów Testowych.Procedura przeprowadzania egzaminów online na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu
Procedura przeprowadzania egzaminów online na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu - Załącznik nr 2 do Zarządzenia nr 159/21 Rektora UMP im. K.Marcinkowskiego w Poznaniu z dnia 21 grudnia 2021 roku.
a. rodzaje egzaminów online, b. zasady ogłaszania terminów, c. sposoby przeprowadzania poszczególnych rodzajów egzaminów, d. zasady i techniczne wymagania przeprowadzania egzaminów, e. postępowanie w przypadku wystąpienia problemów technicznych.
2. Procedurę stosuje się do wszystkich egzaminów prowadzonych w formie online na platformie OLAT.a. egzamin testowy, b. egzamin open-book (analiza przypadku, z wykorzystaniem materiałów dydaktycznych przez studenta), c. egzamin ustny, d. egzamin hybrydowy (łączący dwa lub trzy kategorie egzaminów).
2. Do przeprowadzenia poszczególnych egzaminów należy wykorzystać następujące środki techniczne:a. platformę sOLAT – w celu przeprowadzenia egzaminu testowego lub open-book, b. MS Teams – quizlet – w celu przeprowadzenia egzaminu testowego; ze względu na ograniczone możliwości kontroli problemów technicznych (zewnętrzny serwer), w wyjątkowych sytuacjach, tylko za zgodą właściwego Dziekana, c. system telekonferencji MS TEAMS – w celu przeprowadzenia egzaminu ustnego, d. dopuszcza się połączenie wykorzystania wyżej wymienionych systemów, w przypadku egzaminów hybrydowych,
3. Egzamin może zostać przeprowadzony tylko i wyłącznie z wykorzystaniem indywidualnie przypisanego adresu poczty uniwersyteckiej. 4. Podczas egzaminów należy wykorzystywać komputery lub laptopy, które zapewniają poprawne wyświetlanie wszystkich treści zawartych w egzaminie oraz gwarantują poprawne zapisanie wyników. 5. Koordynator zajęć lub koordynator egzaminu określa szczegółowe parametry egzaminu. Przedstawia je do akceptacji właściwemu Dziekanowi na minimum 3 tygodnie przed planowanym egzaminem. Koordynator określa: liczbę pytań, proporcję rodzajów pytań i czas przewidziany na odpowiedzi na poszczególne rodzaje pytań (załącznik nr 1a). 6. Zaakceptowaną formę i parametry egzaminu Dziekan przekazuje pracownikom CITK, którzy, dla egzaminowanych studentów, zamieszczają informację o strukturze egzaminu na platformie sOLAT. Zaakceptowana forma danego egzaminu jest obowiązująca na dany rok akademicki dla studentów całego roku. 7. Ustalone warunki egzaminu koordynator zajęć umieszcza w sylabusie. 8. Termin egzaminu ustala Koordynator w porozumieniu ze studentami oraz pracownikiem CITK. Rezerwacji terminu egzaminu może dokonać jedynie pracownik UMP. 9. Zapisy na egzamin udostępnione są na platformie sOLAT zgodnie z regulaminem zapisów.a. W przypadku problemów technicznych podczas egzaminów zawierających 60 lub więcej pytań, np. utraty dostępu do Internetu, zawieszenia systemu podczas wyświetlania pytań testowych:
i. Wyświetlenie mniej niż 10% pytań z testu – oznacza utratę terminu bez oceny niedostatecznej. Studentowi przysługuje nowy termin egzaminu.
ii. Wyświetlenie więcej niż 10% i mniej niż próg zaliczenia wymagany podczas egzaminu: uznaje się za podejście do testu i w przypadku:
a. uzyskania odpowiedzi prawidłowych na poziomie równym lub wyższym niż wymagany próg zaliczenia w przeliczeniu na liczbę pytań wyświetlonych oraz nieprzekroczeniu limitu czasu na wyświetlone pytania w przeliczeniu 1 pytanie /czas na nie przeznaczony – student traci termin lecz nie otrzymuje oceny niedostatecznej, b. nieuzyskania wymaganej liczby odpowiedzi prawidłowych w przeliczeniu na liczbę pytań wyświetlonych – student otrzymuje ocenę niedostateczną.
iii. Wyświetlenie więcej pytań niż próg zaliczenia, uznaje się za podejście i w przypadku:
a. uzyskania wymaganej liczby odpowiedzi prawidłowych w przeliczeniu na liczbę pytań wyświetlonych – student może zaakceptować ocenę pozytywną lub podejść do testu w innym wyznaczonym terminie, b. nieuzyskania wymaganej liczby odpowiedzi prawidłowych w przeliczeniu na liczbę pytań wyświetlonych – student otrzymuje ocenę niedostateczną.
5. Studentowi przysługuje jeden pierwszy termin oraz jedna poprawka w systemie sOLAT, a forma drugiej poprawki ustalana jest przez koordynatora zajęć/egzaminu z właściwym Dziekanem. 6. Każde podejście do testu w formie online jest uważane za wykorzystanie terminu.Regulamin techniczny Centrum Innowacyjnych Technik Kształcenia
Regulamin techniczny CITK
Regulamin techniczny – Regulamin Techniczny Centrum Innowacyjnych Technik Kształcenia. UMP – Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu. CITK – Centrum Innowacyjnych Technik Kształcenia. Katedra – Katedra lub Zakład albo inna jednostka organizacyjna Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu. Egzaminator – Kierownik Katedry lub Zakładu lub osoba wyznaczona przez Kierownika Katedry do przeprowadzenia egzaminu, pracownik samodzielny lub osoba posiadająca prawo do przeprowadzania egzaminów nadane przez Radę Wydziału UMP. Prowadzący egzamin – pracownik CITK lub osoba będąca pracownikiem UMP i upoważniona przez Kierownika CITK do prowadzenia egzaminu i nadzoru nad nim od strony organizacyjno - informatycznej z ramienia CITK. Koordynator egzaminu CITK / Koordynator CITK - pracownik CITK zajmujący się przygotowaniem i ewaluacją egzaminów przeprowadzanych przez CITK, zajmujący się kompleksową obsługą danego egzaminu i kontaktami z Katedrą organizującą egzamin. Osoba pilnująca – pracownik UMP, lub jednostki przeprowadzającej egzamin, oddelegowany do uczestnictwa w Egzaminie, upoważniony przez Kierownika jednostki lub Egzaminatora do kontroli Studentów w trakcie trwania egzaminów oraz zapewnienia prawidłowego przebiegu egzaminu. Obsługa egzaminu – grupa pracowników UMP w tym Egzaminator, Prowadzący egzamin i Osoby pilnujące. Pracownik – osoba zatrudniona przez UMP w dowolnej jednostce organizacyjnej. Student – osoba dopuszczona i podchodząca do Egzaminu w celu sprawdzenia wiedzy objętej jego zakresem. Grupa egzaminacyjna – grupa studentów przystępujących do egzaminu z tego samego przedmiotu i w trakcie tej samej sesji egzaminacyjnej. Platforma OLAT – elektroniczna platforma e-learningowa OpenOLAT wykorzystywana przez Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu w celu kształcenia oraz przeprowadzania egzaminów z wykładanych przedmiotów w formie testowej. Egzamin – proces sprawdzania wiedzy Studentów w formie elektronicznej za pomocą testów na elektronicznej platformie OLAT. Sesja egzaminacyjna – czas przeprowadzania egzaminu od momentu sprawdzenia obecności do zakończenia przeprowadzania egzaminu. Infrastruktura informatyczna – zasoby informatyczne, w tym stacje robocze oraz sieć odpowiednio zabezpieczona i skonfigurowana do prawidłowego przebiegu egzaminów elektronicznych na platformie OLAT. Stanowisko – miejsce oznakowane indywidualnym numerem, wyposażone w krzesło, stół oraz komputer stacjonarny, który jest odpowiednio skonfigurowany i podłączony do infrastruktury informatycznej. Sala egzaminacyjna lub Sala – sala odpowiednio wyposażona w infrastrukturę informatyczną oraz stanowiska w celu przeprowadzenia egzaminów elektronicznych na Platformie OLAT, mieszcząca się w budynku dydaktycznym przy ul. Parkowej 2 w Poznaniu lub inna odpowiednio przystosowana zgodnie z wymogami przeprowadzania egzaminów drogą elektroniczną.